Naše akce v roce 2018

 

 

22.9.2018 - Ukončení veteránské sezony 2018

    Krásné babí léto nám přálo, a tak se nás na projížďce ke konci letošní sezony sešla docela velká horda. Ke skupinové fotce jsme letos využili kašnu. Kostel prochází rekonstrukcí a jeho okolí včetně schodů, kde se vždy fotografujeme, bylo uzavřeno.

Na ukončení sezony 2018 jsme domluvili návštěvu sklárny Annín. Kdysi významná sklárna s brusírnou byla založena již v roce 1796. V roce 1993 prošla privatizací, pak měla několik nájemců a málem zanikla. Současní majitelé ji koupili v roce 2012 v dražbě a snaží se o obnovu provozu a muzea. Jejich nadšení a snaze smekáme a držíme jim palce, aby se dílo dařilo. http://www.annin-glass.cz/

Den jsme zakončili večerním posezením na Hamrech u kamaráda Štefana.


    zapsal předseda clubu
Ing.Jiří Krejčí

 

8.9.2018 - Autoden NOVARES Janovice

    Ve spolupráci s pořádající agenturou Grafia s.r.o. jsme se podíleli na akci „Autoden - aneb od povozu k vozům nové generace“.

Jednalo se o tématický den otevřených dveří ve společnosti NOVARES Janovice. Vystavovali jsme 20 vozidel jak staticky, tak v jízdních ukázkách. Akce měla velký úspěch a podle pořádající agentury ji navštívilo více jak 2500 návštěvníků.


    zapsal předseda clubu
Ing.Jiří Krejčí

 

 

18.8.2018 - 44. ročník „Srazu historických vozidel a jízdy spolehlivosti" v Domažlicích

   

 


    zapsal předseda clubu
Ing.Jiří Krejčí

 

 

7.7.2018 - výstava historických vozidel o pouti v Klatovech

    Letos jsme vystavovali pouze auta v prostorách autoservisu společnosti Auto Nejdl.
Propojení interiéru servisu a naleštěných veteránů nebylo vůbec špatné.


    zapsal předseda clubu
Ing.Jiří Krejčí

 

 

17.6.2018 - Klatovská auto moto burza

    Místní setkání příznivců historických vozidel v areálu společnosti Dřevo-trust. Burza sice menší, ale bez replikářů a překupníků. „Malá, ale naše“ :-)

 

 


    zapsal předseda clubu
Ing.Jiří Krejčí

 

 

9.6.2018 - 16. Jízda Klatovskem

    Celkem bylo přijato 175 přihlášek od veteránistů z Čech, Německa a Rakouska. Přejímkou prošlo 158 soutěžících. Více jak 1/3 převzatých strojů byla vyrobena před rokem 1945.
V kategorii motocyklů vyrobených před rokem 1930 dominovaly 3 motocykly Praga 500 BD. Patří mezi nejvzácnější stroje československé motocyklové předválečné výroby. Pozornost ale přitahovaly i další motocykly -New Map Lion, Terrot, Ariel B De luxe, BSA S-30, Humber 350, případně nestarší motocykl Royal Enfield 201A.
V kategorii motocyklů s rokem výroby 1931-1945 převažovaly motocykly domácí výroby ČZ a Jawa. Ze zahraničních značek německé Durkopp, Triumph, Zundapp, BMW, DKW, NSU, nebo americký Harley Davidson.
V kategorii poválečných motocyklů zcela dominovaly motocykly československé výroby Jawa, ČZ, Stadion, Jaweta a Velorex. Společně s nimi se objevily i netradiční značky jako Simson Awo, EMW, MZ, Puch, EMW, IMS, Dněpr.
Nejstarším automobilem na startu byla Praga Piccolo z roku 1926. Diváci viděli ještě Fordy A, Citroen C4, a Riley 9 a také českou Škodu 430 z roku 1930.
Kategorie automobilů vyrobených mezi roky 1931-1945 byla tradičně přehlídkou vozů českých značek Aero, Praga, Škoda, Walter a Tatra v různých provedeních, včetně Škody Rapid 1500 OHV v unikátním aerodynamickém provedení karoserie.
Ve skupině poválečných automobilů byl příjemný mix českých a zahraničních vozů. Klasické sedany, tudory, kabriolety, kupé. Od Spartaka až po krásný Renault Alpine A 110.
Jako celek bylo startovní pole zúčastněných historických vozidel velmi různorodé a předkládalo divákům průřez historií motorismu.

   Všechny stroje do Jízdy Klatovskem startovaly s motorem tzv. „v klidu“. Diváky naplněný prostor Eurocampu nadšeně sledoval startování nejstarších automobilů klasicky – ručně pomocí startovací kliky. Uvedení stroje do chodu během 15 vteřin je podmínkou splnění první „startovací“ zkoušky, kterou všichni úspěšně splnili. Na trati bylo ještě dalších 6 dovednostních a jízdních zkoušek.

   První etapa vedla z Běšin přes Strážov, Dešenice, Nýrsko a Pocínovice do Klatov. Zde na Erbenově náměstí končí vždy první etapa Jízdy Klatovskem, velmi oblíbená jízda zručnosti. V hodinové přestávce před startem do druhé etapy si mají diváci možnost zblízka prohlédnout všechny vystavené veterány. Další atrakcí Erbenova náměstí byly ukázky koňmi tažených, ručně poháněných hasičských stříkaček.

   Druhá etapa zavedla soutěžící do Janovic, Nýrska a Strážova. Do této etapy se pravidelně zařazují 2 průjezdní kontroly, které prověřují pozornost soutěžících.
První soutěžící přijížděli do cíle krátce po 14-té hodině. To již pracoval vyhodnocovací tým, který zpracovával průběžně dovážené výsledky. Do cíle pro technické problémy v letošním ročníku nedojelo 5 strojů.

Absolutním vítězem 16. Jízdy Klatovskem se stali již podruhé manželé Kopáčkovi na Dněpru K650 MT9 roku 1972.

Jednotlivé kategorie byly obsazeny následovně:

  • motocykly do roku 1930                   - 8

  • motocykly od roku 1931 do 1945     - 19

  • motocykly od roku 1946                   - 55

  • automobily do roku 1930                 - 6

  • automobily od roku 1931 do 1945   - 19

  • automobily od roku 1946                 - 51

Výsledky 16. Jízdy Klatovskem

 

Další, v pořadí XVII. ročník Jízdy Klatovskem, má již pevně stanovený termín a to 8. 6. 2019.

Těšíme se na Vás – pořadatelé

 
 

    zapsal předseda klubu a ředitel soutěže
Ing.Jiří Krejčí

 

 

12.5.2018 - klubový zájezd 30. Oldtimer messe Tulln

    Navštívili jsme 30. ročník veteránské výstavy a burzy v rakouském Tullnu. Je to jedna z největších veteránských akcí v Rakousku. Celkem 7 pavilonů expozic, burza ve 2 pavilonech a na venkovních plochách. Kromě toho, kdo přijel s veteránem, měl parkování v areálu výstaviště zdarma. Tím pádem bylo parkoviště další výstavní plochou

 

 


    zapsal předseda clubu
Ing.Jiří Krejčí

 

 

8.5.2018 - Zahájení sezony 2018

    Tradiční termín pro naše zahájení sezony je 8. květen. Cílem letošní projížďky byl Šumavský orloj na Hojsově Stráži. Měli jsme možnost prohlédnout si konstrukci a samotnou mechaniku stroje. Orloj postavil amatérský konstruktér pan Landa a opravdu stojí za to se na něj přijet podívat. http://www.orloj-sumava-hojsovastraz.cz/

K utišení hladu a žízně jsme se z Hojsovky přesunuli na prosluněnou terasu hotelu Belveder.

 


    zapsal předseda clubu
Ing.Jiří Krejčí